donderdag 23 februari 2017

Nieuwe aanpak klasdagboek

Ons klasdagboek was dit jaar experimenteel. We merkten dat we het fijn vonden om op te schrijven wat kleuters in de kring vertelden, wat ouders dan thuis kunnen lezen. In onze peuter/kleuterklas is het echter niet altijd evident om te schrijven, te luisteren naar de kinderen en te reageren te gelijkertijd. Daarom hebben we beslist om eens een andere aanpak uit te proberen.
Vanaf nu wordt ons klasdagboek opnieuw een boek waar op het einde van de dag, na de terugblik op de dag, een kernzin/woord geschreven wordt en waar het kindje van de dag een tekening over maakt.

De schrijfsels uit het dagboek worden vervangen door visuele voorstellingen op een flap, die centraal in de kring hangt. Zo 'lezen' kleuters mee en wordt het terugblikken op de dag een stuk makkelijker.
Ben je benieuwd wat er vandaag leefde in de kring, kijk maar mee:


Natuurlijk mogen jullie altijd komen piepen in de kring om te kijken wat de flap van de dag was :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten